7
września

PON
8
września

WT
9
września

ŚR
10
września

CZW
11
września

PT
12
września

SOB
13
września

NIE
18:00 KST
"Weekly Idol"
(Mina)
19.00 KST
Ż Seoul International Drama Awards (Seolhyun)
15.00 JST
Ż Fanmeeting w Osace


17.00 KST
"We Got Married" (Choa)


20:45 KST
"Same Bed Di-
fferent Dreams" (Choa)
15.00 JST
Ż Fanmeeting w Tokio
N - nagrywanie; Ż - na żywo

piątek, 13 maja 2016

[INFO] 160513 Kontrowersje związane z brakiem wiedzy historycznej Jimin i Seolhyun

Po niedawnej emisji programu "Channel AOA" stacji OnStyle, Jimin i Seolhyun znalazły się pod ostrzałem internautów.


W wyemitowanym 3 maja odcinku dla obu członkiń przygotowano zadanie, w którym miały podpisać z imienia i nazwiska podobizny ważnych postaci w historii Korei. Jednak podczas uzupełniania dziewczęta ujawniły duże braki swojej wiedzy w tym zakresie... Najdłużej zatrzymały się przy portrecie An Jung Geun*. Nie mogąc zgadnąć, kim jest osoba na rysunku, wyciągnęły swoje telefony, szukać pomocy w Internecie. Gdy nic im to nie dało, ekipa nagraniowa podpowiedziała im, że postać ta powiązana była z Itō Hirobumi, na co Jimin powtórzyła nazwisko byłego gubernatora tak, jakby słyszała je pierwszy raz w życiu. Ostatecznie, po dłuższym przeszukiwaniu stron internetowym, Seolhyun udało się znaleźć prawidłową odpowiedź.

* An Jung Geun - jedna z najważniejszych postaci w koreańskiej historii, znana z walk o niezależność kraju i sprzeciwienia się japońskiej okupacji na początku XX wieku; w 1909 roku zastrzelił japońskiego polityka i pierwszego gubernatora generalnego Korei, Itō Hirobumiego, dzięki czemu pośmiertnie został uhonorowany południowo-koreańskim orderem za zasługi dla kraju.

Sytuacja ta spowodowała falę krytyki ze strony internatów. Widzowie byli oburzeni niewiedzą członkiń z zakresu podstawowej wiedzy historycznej. Na portalach internetowych padały negatywne komentarze typu: "Niemożliwe, to musiało zostać wyreżyserowane. Jak można nie znać An Jung Geun?", "Jakim cudem takie dzieciaki mogą reprezentować Koreę. Ich agencje powinny uczyć je historii Korei zanim zaczną uczyć je języków obcych." czy "Przyznaję, że nie jestem najmądrzejszy, ale jeśli jest się Koreańczykiem, po prostu trzeba znać Ahn Joong Geun. To zbyt wiele. Proszę, douczcie się."

12 maja, po wzroście zainteresowania całą sprawą, Jimin oraz Seolhyun za pośrednictwem swoich kont na instagramie zamieściły przeprosiny za naganną postawę podczas nagrań.

Wiadomość od Jimin:
Hej z tej strony Jimin z AOA,
Brałam udział w quizie historycznym, który był częścią programu OnStyle ' Channel AOA' emitowanego 3 maja i nie rozpoznałam w nim portretu Ahn Joong Geun*. Potraktowałam to beztrosko i pokazałam tym nieodpowiednie zachowanie w stosunku do wielu ludzi. Jako osoba publiczna, przepraszam z całego serca za spowodowanie rozczarowania moją beztroską postawą.
Przepraszam.
Przez to wydarzenie nauczyłam się, ze ignorancja jest ogromnym błędem. Przepraszam z całego serca, dogłębnie przemyślałam moje zachowanie. Od dzisiaj, zrobię wszystko co w mojej mocy, by poznać lepiej historię, by nie przynosić wstydu nie tylko jako celebryta ale również jako mieszkaniec Korei. Jeszcze raz bardzo przepraszam za moją pomyłkę. Jest mi przykro.

Wiadomość od Seolhyun:
Dzień dobry. Z tej strony Seolhyun z AOA.
Bardzo przepraszam wszystkich, którzy poczuli się niezadowoleni z powodu braku mojej wiedzy historycznej, który pokazałam na OnStyle w programie 'Channel AOA', który był nadawany 3 maja.
Jako mieszkaniec Korei Południowej powinnam zachowywać się godnie w stosunku do historii naszego kraju ale zawiodłam, co spowodowało, że uświadomiłam sobie wiele rzeczy i doprowadziło do samorefleksji.
Jestem zakłopotana z powodu tego co się stało i czuję potrzebę by przeprosić wszystkich, którzy poczuli się urażeni.
Wszystko co usłyszałam do tej pory zatrzymam w sercu i zrobię co tylko w mojej mocy by stać się lepszą osobą.
Jeszcze raz, bardzo przepraszam.

Również producencie programu zawarli głos wobec powstałych kontrowersji. 13 maja przekazali mediom swoje ubolewanie, tłumacząc:
Temat tego odcinka związany był z grami na jak najszybszą reakcję. Ponieważ [dziewczęta] rywalizowały z innymi drużynami, Seolhyun i Jimin musiały uczestniczyć w tej grze pod presją czasu. Ze względu na poruszanie ważnej części naszej historii, powinniśmy być bardziej ostrożni przy składania materiału. Bardzo przepraszamy za stworzone niedogodności. W przyszłości będziemy zwracać na to większą uwagę.

Sprawa nabrała na tyle dużego rozgłosu, iż w sieci pojawiły się głosy, domagające się przeprosin członkiń grupy w postaci nagrania video.
Ponadto część osób poddała wątpliwościom to, czy Seolhyun, nieposiadająca podstawowej wiedzy o historii swojej ojczyźnie, jest odpowiednią kandydatką na ambasadorkę kampanii promocyjnej Korei 2016-2018 Years of Korean Tourism. Na szczęście organizatorzy zaprzeczyli jakimkolwiek zmianom wśród swoich reprezentantów, wykluczając ewentualne odsunięcie Seolhyun od planowanych aktywności.

Miejmy nadzieję, że cała "afera" szybko ucichnie i nie odbije się negatywnie na promocji najnowszej płyty AOA.

Źródło: allkpop.com 1 2 3 ; soompi.com 1 2 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz